Hard werken mag worden beloond - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilse & Marieke - WaarBenJij.nu Hard werken mag worden beloond - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ilse & Marieke - WaarBenJij.nu

Hard werken mag worden beloond

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Marieke

18 Juni 2015 | Australië, Brisbane

Na een trimester hard zwoegen waren we begin mei klaar met onze minor. Alle opdrachten waren ingeleverd en we hadden eindelijk tijd om van de leuke dingen te gaan genieten. We hadden allebei al onze cijfers boven de 7, dus we vonden dat we dit wel verdiend hadden. Onze eerste trip was Australia Zoo. De immens grote Zoo van Steve Irwin. Je weet wel, die man van die krokodillen oftewel “The Crocodile Hunter”. De man die levensgevaarlijke dingen met die dieren uithaalde, maar uiteindelijk stierf door een steek van een giftige pijlstaartrog. Geen krokodil? Nee geen krokodil.
We moesten veel te vroeg ons nest uit, maar deze day trip was het dubbel en dwars waard. Ilse huppelde rond als een klein meisje in een snoepwinkel met een camera in haar hand. Er waren zo veel mooie dieren die in Europa niet te zien zijn. O.a. Wombats, Red Pandas, lots of crocodiles, snakes, koalas, kangaroos, dingoes, possums & Tasmanian Devils.

Het mooie aan deze Zoo is dat de verblijven van de dieren ontzettend groot zijn. Ze hebben plaats genoeg en alles wat ze in deze Zoo doen draait om de dieren en niet om de commerciële rompslomp zoals in Europa. Ze houden het werk van Steve na al dieren jaren nog helemaal in eren. Zijn vrouw en kinderen wonen in de Zoo en zijn kinderen krijgen er zelfs les. Een plek die je als dierenliefhebber absoluut niet gemist mag hebben als je in Australië bent.

Maar, het leukste moest nog komen! 26 mei vertrokken we namelijk op reis. Ons avontuur was eindelijk begonnen. En we willen natuurlijk niet alles in een keer verklappen, dus als je meer over ons avontuur wilt lezen, moet je even ons volgende blog lezen.

See ya!